· 

Vitamine D

Vitamine D krijg je door de zon en bepaalde voedingsmiddelen.

Vitamine D heb je nodig als je:

jonger dan 4 bent;

zwangere vrouwen;

vrouwen boven de 50 jaar;

mannen boven de 70 jaar;

mensen met een kleurtje;

mensen die niet genoeg zonlicht op hun huid krijgen.

 

Vitamine D is belangrijk voor:

sterke botten en tanden;

opnemen van mineralen uit de voeding;

voor de spieren.

 

Waar zit Vitamine D zoals in:

vette vis;

een kleine hoeveelheid in vlees, eieren en melkproducten;

toevoeging in o.a. margarine en flesvoeding.

 

mijnFIGUUR, heeft zich gespecialiseerd in "VOEDING TIJDENS DE OVERGANG".

Omdat ik zelf veel klachten had tijdens de periode voor de overgang ben ik op zoek gegaan

naar wat ik anders kon doen dan medicijnen gebruiken om de klachten te verlichten (voordat ik echt GEK van opvliegers enz. werd).

Ik heb verschillende gespecialiseerde cursussen en trainingen met betrekking tot de OVERGANG gevolgd.

 

Rond mijn 42e wist ik net als veel vrouwen niet wat er met me aan de hand was.

Je lichaam verandert, je krijgt allerlei klachten en je zit niet lekker in je vel. 

Soms wordt er gedacht aan een burn-out of een depressie. Je meldt je vaker ziek.

Het duurt erg lang voor je beseft dat je in de overgang bent. 

Om op latere leeftijd nog steeds fit en vitaal te zijn en minder klachten te ervaren,

is het noodzakelijk om je levensstijl aan te passen aan deze nieuwe fase in je leven.

Gevarieerd en gezond eten en voldoende beweging kunnen overgangsklachten en andere ziektes

die op de loer liggen vaak verminderen en/of voorkomen.

Je weet wel hoe het moet maar kom je er toch niet uit meld je dan aan bij mij. Ik kan je op een aangename manier leiden door deze moeilijke periode.

mijnFIGUUR, voor deskundig voedingsadvies.

Jasmijn 5, Hellevoetsluis

Stuur je mail naar info@mijnfiguur.nl